ALBATROSS 88 ORGANISATIONSKONSULTER / ERBJUDANDEN

ALBATROSS 88 ORGANISATIONSKONSULTER / NYHETER & TANKAR

EVENEMANG

DITT SAMTAL ÄR VIKTIGT FÖR OSS
- Du har nummer 575 i kön

6 oktober kl. 08.00-08.30
Länk till Facebook-event! 

Kundens upplevelse är minst lika viktig som produkten eller tjänsten. Ett dåligt bemötande kan få kunden att vända sig till någon annan.

Med små medel kan vi förhöja kundens upplevelse och göra honom/henne till en lojal kund.

6/10/2020

FAKE NEWS, NO NEWS AND BAD NEWS 
- har du koll på vad du läser och vad du sprider?

29 september 2020 kl. 08.00 - 08.30
Länk till Facebook-event!

Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat. Det är bara några av de sociala plattformar vi kan välja mellan när vi vill nå ut brett och snabbt. Vi behöver inte ens skriva något själv, vi behöver bara dela det andra har skrivit. Hur många gånger har du delat något utan att läsa hela innehållet eller veta vem som är den ursprungliga avsändaren? 

29/9/2020

HOT OCH VÅLD MOT DIG OCH DINA ANSTÄLLDA - en del av din vardag?!

16 januari 2019 kl. 08.00 - 08.45.
Frukosten är uppdukad från 07.30
Quick Office, Östra Varvsgatan 4 i Malmö

Många upplever att risken för hot och våld har ökat både på arbetsplatsen och i samhället. Hot och våld leder ofta till psykiskt lidande, arbetsskador och sjukskrivningar. Att veta hur man ska uppträda om ett hot eller en våldssituation uppstår är en trygghet.

16/2/2019

BLOGGAR

FAKE NEWS, NO NEWS AND BAD NEWS - har du koll på vad du läser och vad du sprider?

Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat. Det är bara några av de sociala plattformar vi kan välja mellan när vi vill nå ut brett och snabbt. Vi behöver inte ens skriva något själv, vi behöver bara dela det andra har skrivit. Hur många gånger har du delat något utan att läsa hela innehållet eller veta vem som är den ursprungliga avsändaren?

* LÄS MER!

30/9/2020

KRAVEN PÅ CHEFEN NÄR KRISEN ÄR HÄR.

Att vara chef och ledare kan vara svårt nog i det dagliga arbetet. Kraven att leva upp till är många, både inom och utom organisationen, men det är i krisen som vetet sållas från agnarna. Att leda handlar till mycket stor del om att skapa ett förtroende. Där är kommunikation och närvaro viktiga komponenter.

* LÄS MER!

21/9/2020

KRISKOMMUNIKATION NÄR DET SOM INTE FÅR HÄNDA – ÄNDÅ INTRÄFFAR

Är du beredd när det som inte får hända ändå inträffar. Du vaknar av en argt ringande telefon, yrvaket slår du upp ögonen, det är fortfarande mörkt ute och du famlar efter mobilen. I luren har du en journalist från kvällstidningen. Frågan du får gör dig mer än klarvaken… Innan dagen är slut 17 timmar senare så har du hunnit med ytterligare ett antal tidningar, en intervju i lokalradion och ett tv-inslag. Handen på hjärtat hur fungerade din kriskommunikation?

19/02/2018

YOUTUBE

ATT UMGÅS MED MEDIA - DEL 1

Att umgås med media är en serie på fyra avsnitt som ger dig tips om vad du ska tänka på i dina kontakter med media. Mycket kan tyckas självklart, men är ändå värt att lägga på minnet. Det första avsnittet har undertiteln - ALLTID i kontakt med media.

Att ett av råden i det första avsnittet är "tala alltid sanning" är kanske inte så förvånande, men erfarenheten visar att många faller på just den punkten.


* SE VIDEON HÄR!

09/12/2019

ATT UMGÅS MED MEDIA - DEL 2

Att umgås med media är en serie på fyra avsnitt som ger dig tips om vad du ska tänka på i dina kontakter med media. Mycket kan tyckas självklart, men är ändå värt att lägga på minnet. Det första avsnittet har undertiteln - ALLTID i kontakt med media.

Ett av råden i detta avsnitt är - håll dig till fakta. Självklart, men ofta ack så svårt, men om du håller dig till vad du vet och låter andra gissa och spekulera bygger du upp en långsiktig trovärdighet.

* SE VIDEON HÄR!

13/12/2019